wtorek, 26 marca 2013

Myju , myju - ukryte składniki

 Aktualizacja z dnia 7 kwietnia
Zgodnie z radami Iwony wpisałam w wyszukiwarce to , co trzeba i mam Czarna lista składników w kosmetykach - niestety to , co myślałam , że będzie dobre jest złe..
Po mydle SebaMed skórę mam wysuszoną .


Dziś trochę mydlano..ponieważ odkąd obejrzałam program "Wiem co jem , wiem co kupuję.."  patrzę na to czym się myję . Z programu dowiedziałam się , że w  większości mydeł są niestety składniki pochodzenia zwierzęcego - tłuszcz . Wcześniej o tym nie myślałam , nie wiedziałam..  Zazwyczaj nie czyta się składników tak dokładnie , są napisane po angielsku , a przecież nie każdy zna ten język..tak dobrze..  Dzięki pomocy tłumacza oraz innych stron.. dowiedziałam się co nie co . Przy zakupie mydła ludzie patrzą na opakowanie ,hm.. a raczej wąchają.. jaki jest zapach.. tym nas kuszą producenci  ! A to , czy tam jest ktoś  , coś zmielone to przecież my konsumenci nie musimy o tym wiedzieć..

Dzisiaj dosłownie przypadkowo oglądałam mydła i zakupiłam 


 Szare mydło
cena : 1,49 za 100g
opakowanie : bardzo mi się takie podobają , zwykły papier "szary"
Tutaj akurat piszą , że nie zawiera składników pochodzenia zwierzęcego - i za to daję im wielki plus ! Ale czy reszta składników jest dla nas dobra ?
Jeszcze go nie stosowałam

składniki :
Sodium Palmate -   palmitynian sodu
Sodium Palm Kernelate -  palmowy kernelate - ? brak w słowniku
Aqua - woda
 Glycerin -  gliceryna
Palm Acid - ?  palmowy
Palm K.. Acid -  kwas palmowy
Sodium Chloride - chlorek sodu 
Tetrasodium EDTA -  EDTA tetrasodowy 
Etidronic Acid -  kwas etidronowy


Biały Jeleń
cena : 2,60 zł za 100g
opakowanie : jak to zazwyczaj bywa.. niczym się nie wyróżnia , nie jest "inne" od reszty;
opis bardzo obszerny ; firma bliska środowisku 
Jeszcze go nie stosowałam.. 



Składniki : 
Sodium Tallowate - łojan sodu
Sodium Cocoate - kokonian sodu
Aqua- woda
Glycerin - gliceryna
Parfum - perfumy 
Propylene Glycol - glikol propylenowy
Caprae lac extract -
Linum usitatissimum Seed Oil - olej z lnu zwyczajnego (TU więcej o tym)
Sodium Chloride - chlorku sodu
Sodium Hydroxide - wodorotlenek sodu
Tetrasodium Etidronate -  




Seba Med 
cena : 21,30 zł za 100g  (w aptece na zamówienie)
opakowanie : takie pudełeczko , nazwa jak widać wyróżnia się na tle reszty.. 
plus za przebadanie kliniczne , ph ..na innych mydłach nie jest napisane.
Co mnie niepokoi..to bardzo dużo składników - ale rzeczywiście jest dobre , w programie też go polecali . Stosowałam je przez tydz i nie miałam żadnych suchych skórek i w sumie nie musiałam używać kremu nawilżającego . A ! mam cerę trądzikową  (mieszana) , strefa T jest czasem tłusta , a czasem sucha jak reszta .. (mogę wiórki robić).. 


Składniki :
Disodium Lauryl Sulfosuccinate -  disodu laurylosiarczan sulfobursztynian
Triticum vulgare starch - Triticum vulgare skrobia
Palmitic Acid - kwas palmitynowy
Stearic Acid - kwas stearynowy
Glyceryl  Stearate - stearynian gliceryny
Cetearyl Alcohol - alkohol cetearylowy
Talc - talk
Sodium Lactate - mleczan sodu
Cera alba - tu więcej informacji
Aqua - woda
Lecithin - lecytyna
Sodium Lautoyl Sarcosinate - lauroilosarkozynian sodu
Cocamidopropyl Betaine - kokoamidopropylobetainę
Panthenol -
Insulin - inulina
Sodium Cocoyl Glutamate - kokoiloglutaminianu sodu 

Tocopheryl Acetate - tokoferylu
Glycine - glicyna
Magnesium Aspartate - asparaginian magnezu
Alanine - alanina
Lysine - lizyna
Laucine - leucyna
Benzophenone - 4 - benzofenon - 4
Parfum - 

Cl 47005 - 
Cl 61570 - 
Cl 77891 - 


Wszystkiego nie da się przetłumaczyć - trzeba osobno wyszukiwać informację.. - sporo jest na TEJ stronie  . Jak znajdę coś nowego to będę aktualizowała post .


1 komentarz:

  1. Kochana - trafiłam na Twojego bloga dzięki szyciu, ale spieszę podpowiedzieć conieco na temat mydła/kosmetyków. Nie wiem czy chodzi
    Tobie tylko o to żeby mydło nie zawierało składników pochodzenia zwierzęcego, czy o to żeby było "zdrowsze".
    Z trzech wymienionych przez Ciebie wybrałabym zdecydowanie Szare Mydło. SebaMed wyrzuciłabym natychmiast.
    Ja nie będę się tutaj rozpisywać - wygoogluj po prostu "szkodliwe składniki w kosmetykach" i będziesz wiedziała więcej.
    A co do mydła wpisz: "mydło naturalne" i znajdziesz dobre produkty.
    Kiedyś trafiłam na taką stronę: http://zielonawsrodludzi.blogspot.com tam znajdziesz jak samemu robić kosmetyki.
    Mam nadzieję, że trochę pomogłam.
    Twoje szycie podoba mi się i jeśli pozwolisz rozgoszczę się i przejrzę Twoją stronkę dokładniej :-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze !